Idag (15 maj) slogs portarna upp till Alecta Fastigheters nya coworkingkoncept Flexiwork, som finns i den totalomvandlade fastigheten Regina i området Rosenlund i Göteborg. Vid öppnandet erbjuds ytor om runt 1100 kvadratmeter, för att senare utökas med ytterligare runt 2400 kvadratmeter i slutet av Q1 2025.

Kunderna i Flexiwork erbjuds flexibla avtal, allt från dagspass till månadsavtal eller längre avtal. Ytorna består av enskilda sittplatser, rum och mötesrum i olika storlek. Som kund i Flexiwork ges man tillgång till ett aktivitetsprogram, Flexitainment, som hela tiden utvecklas tillsammans med hyresgästerna.

Under öppningseventet Flexivalen som pågår fram till fredag 17 maj erbjuds gratis arbetsplatser och möjligheten att använda de faciliteter som finns i fastigheten. Regina erbjuder bland annat en takterrass med vy över Göteborgs landmärken, det kreativa mötesrummet Ateljén som står öppen för fritt skapande, cykelrum och ljusgården. Förutom arbetsplatser kommer ljusgården vara ytan där Alecta Fastigheter kommer arrangera aktiviteter som föreläsningar, mat och dryckesprovningar, stand- up, och annat som växer fram i dialog med kunderna.

- Vi har under flera års tid arbetat med att omvandla kvarteret Regina. Idag är det en stor dag, när vi öppnar upp Alecta Fastigheters helt nya coworkningsatsning Flexiwork Hovet. Här tar vi avstamp i kundernas behov av flexibilitet i en kreativ miljö. Jag tror starkt på satsningen och ser fram emot att möta Göteborgsmarknaden med detta nya erbjudande i ett av Göteborgs mest spännande lägen, säger Lena Boberg vd på Alecta Fastigheter.

För ytterligare frågor eller bokning av en visning kontakta:

Anna Fager Persson, ansvarig extern kommunikation på Alecta Fastigheter 0709803209

2024-05-15 14:00:00

Anna Fager Persson