Kvarteret Giraffen har landets mest nöjda hyresgäster enligt den årliga NKI-undersökningen Fastighetsbarometern Butik. Topplaceringen kommer efter en stor omvandling av köpcentrumet till ett kvarter – en inbjudande mötesplats med butiker, caféer och restauranger.

Landets mest nöjda hyresgäster finns på Kvarteret Giraffen i Kalmar enligt Fastighetsbarometern Butik, ett nationellt nöjd-kund-index som presenteras av CFI Group och Fastighetsägarna. På den 100-gradiga skalan landar handelsplatsen på 86 poäng, vilket är högst i hela landet år 2021.

- För oss är det här en stor ära och ett kvitto på att vi gjort något riktigt bra. Vi har jobbat hårt för att utveckla Kvarteret Giraffen till en ännu mer inbjudande och härlig mötesplats. Framför allt har vi haft ett väldigt gott samarbete med butikerna, caféer och alla anställda som möter kunder varje dag, säger Martina Adolfsson Nyström, centrumchef, på Newsec, som förvaltar Kvarteret Giraffen.

- Som fastighetsägare betyder det mycket att få veta att våra hyresgäster trivs och är nöjda. Det är vår övertygelse att det i förlängningen uppskattas av alla de människor som besöker handelsplatsen för att shoppa, äta gott och umgås. Hela centrumteamet och Newsec har gjort ett enastående jobb. Vi är väldigt glada för utmärkelsen och för att flera av våra handelsplatser i landet klättrar uppåt i årets barometer, säger Anders Pettersson, Affärsområdeschef Handel, på Alecta Fastigheter, som äger Kvarteret Giraffen.

2021-10-14 14:07:32

Cecilia Österholm